Friday, 24 June 2011

phONe !!!


- nampaknye saya akn tukar pakai phone lagi -
- hehehe -
- dgn sape..? ta payah tahu lah,nt korg terkejut n tak percaye plak -
- korg pon tahu ak nie ta bleyh hidup tnpe dgr lagu -
- ncet ak b4 diz ncet bese je -
- memori pon tade -
- so mmg mmbosankan !!!! -
- ak pon deal ngan someone tukar pkai coz dy pon pkai phone juz for calling n msj -
- mule2 mmg takot aa nk tanye -
- tp ak branikan diri gak -
- pas dy bg "green light" je -
- ak terus msj untie ak tnye n mintak pnjm dri dy plak -
- n my untie pon ckp "oke" -
- apo laie,terus tukar tyme tu gak la -
- nt bile da de duit sndri ak nk beli ncet baru -
- tunggu jelaaaa..-

Tuesday, 21 June 2011

fed up !!





 fedup bercinte !! da mls nk cari pganti..ak rase baek suh ibu ayh je cari calon suami tok ak,mayb tu jer jln terbaek yg ade..dlm buku2 novel yg ak bace sume cmtu..bercinte selepas kawen..bahagia jee..
ta pyh susah2 pkir nk cari pgnti..kn..?*taksub sgt ngan buku novel* bkn ak jenis yg memilih pon,asl dy pndai jge aty ak,amik berat sal ak,parents ak,hormat ak..cukup la...ak pon ta de aa perfect sgt..betoll tak..??no body is perfect ryte..?

Saturday, 18 June 2011

on my BUFDAY ^^ !!


- hari nie hari bersejarah bagi ak iaitu hari dimane ak dilahirkan pada 18 jun 1992 -
- tahun nie seperti biase tade nk sambut2 bufday mcm seseorg tuh -
- taun ni ak sambut mcm bese je tak mcm taun lepas ak sambut bufday ngan kwn2 roomates ak -
- bhagia sgt tyme tuh,maklom lah first tyme smbut ngan kwn2 rpt yg sebegitu meriah -
- siap kne baling tepung + kek diselet kt muke..peergghh!! -
- mmg ta dpt nk lupekan -

- hari ni ak dpt makan makanan yg menjadi kegemaran ak iaitu "spegetti ibu saia" -
- ibu baik hati nk masak kn tok ak n abg ak -
- spegetti ibu mmg menjadi kegemaran ak nagn abg -
- sbb spegetti ibu mmg paling sedap lah -
- secret resepi pon kalah..hehehe -
- ptg td sempat gak ak ngan ibu trun batu pahat anta spegetti nie pade maknag n fmily ngan bibik n family 

- so smbik2 mkn tuh smpat gak ak snap 2,3 pic -
- simpan wat kenangan -

- ckp sal bufday ni,ta sgke lak ramai kwn2 kt FACEBOOK yg wish kt ak,lebeyh dari 50 org pon ade kalo ta silap..thanx lah kt korg yg bg wish kt ak..smapaikan ade yg sanggup bercekak mate tggu tepat kol 12 tengah mlm semate2 nk wish kt ak..ak SAYANG korg sgt2..tak lupe gak buat dak2 klas yg bg wish..adiah tade ker..??hehehe...gurau jee..-

- thanx jugak kt family2,kazen2 untie2 uncle2 yg bg wish...SAYANG korg jugak !! -

Wednesday, 15 June 2011

Rm10..????


- percaye tak kalo ak kate ketiga2 baju ni bernilai hnye rm10..?? -
- bleyh thn smart la bju2 nie -
- 3 rm10,puas haty kn -
- mane nk dpt baju2 murah nie..??hahaha..mai la dtg batu pahat jumpe ak -
- nanti ak bawak korg pergi satu tempat nie -
- mcm2 bju,sluar,cermin mate sume ade boleyh dpt ngan harge murah -
- ini bukan bundle yep -
- hihihi -

Tuesday, 14 June 2011

like diz !!


- cumell kn..??cumel mcm DORAEMON sy ..kiut sgt mereka2 nie -
- tah tetibe ak suke sgt ngan kartun doraemon ni -
- nk je cunit2 pipi kucink nie -
- COMEL SANGATT !!!! -

- jangan jeles sebab i already have my own DORAEMON -
- hihihihi -

hAtiku HanCurr !!



- Naper ko still syg dia, walau dia dh tinggal ko ?? -
- Naper ko still syg dia , walau dia dh buang ko ?? -
- Naper ko still syg dia , walau dia dh hancurkan ht ko ?? -
- Naper ko still syg dia , walau dia dh pijak cinta ko ?? -
- Naper ko still syg dia , walau dia runtuhkan mahligai ko ?? -
- Naper ko still syg dia , walau dia pergi tanpa belas ?? -
- Naper ko still syg dia , walau ko menangis dia pandang ko penuh benci ?? -
- Naper ko still syg dia , walau dia tak pernah pikir susah ko ?? -
- NAPER?NAPER?Naper ko still sayang dia ??? !! ~
- SEBAB ...... -
- bila dia tinggal aku ... aku sedar kelemahan diri aku
punca dia pergi ... -

- bila dia buang aku .. aku makin dekat dengan Tuhan ,
dan aku tahu ujian ini utk aku baiki diri .. bukan merosakkan diri aku dgn kebencian -

- bila dia hancurkan hati aku .. aku teringat betapa byk hati dia aku hancurkan ,
tanpa aku sedari .. -

- Bila dia pijak cinta aku .. aku tahu cinta tuh dh lamer x berkembang tak d baja ..
atas kelalaian dan kealpaan aku .. -

- bila d pijak baru aku tercungap untuk bernafas ,
dan cuba bangun dan kembang semula -

- Bila dia runtuhkan mahligai aku .. saat tuh , ia hanya mahligai kaca .. yg pudar sinarnya
hanya tiang cinta yg mmbuat ia terus berdiri .. -

- Bila dia pergi tanpa belas ...
- Aku kenal dia , aku tahu dia berperang dengan diri ...
mencari kekuatan untuk berlalu -

- Bila dia pandang aku penuh benci ... itu kerana dia sayang aku , walau dia cuba nafikan -

- Bila dia tak pernah pikir susah aku .. sebenarnya dia tak pernah berhenti memikirkan aku ..-

dan kerana itu ,
 -aku still sayang dia ..
dan mengharapkan peluang dari Tuhan untuk perbaiki segalanya .. !!~
dan aku berjanji ,
walau sesaat aku takkan sia kan ... -

endless love

Monday, 13 June 2011

kenape..???


- hai daus..daus..kenape lah tyme ak da start lupekan ko,ko muncul balik dlm hidup ak..?? -
-kenape lah skunk ni ko rajin plak nk msj ak,tnye kabar.n sbgainye -
- harap maap lah kalo ko cari ak untuk pjuk ak balik pada ko mmg tak kn berlaku -
- hati ak dah tertutup suda-
- ak anggap ko mcm kawan ak saje -
- tak kurang n tak lebeyh dari tuh -
- hope ko phm la yer -

23 ciri orang yang mencintai kamu !!



1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tau tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tau kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ’selamat pagi’, ’have fun’, ’selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, karena dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dengan cara yang berbeda, bukan “aku CINTA padamu”.

6. Jika kamu merayakan tahun baru dan kamu tidak mengundangnya ke pesta yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, karena saat-saat itu ialah saat yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. karena saat bersamamu tidak selalu terulang.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingat setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. karena dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, karena dia ingin tahu apa kgemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun susah menggemari kesukaan kamu, tapi akhirnya dia bisa.

10. Kalau kali terakhir kalian bertemu, kamu mungkin sedang sakit, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – karena dia khawatir tentang kamu, peduli tentang kamu.

11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan kapan ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup karena kamu telah menggetarkan dunianya.

14.Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15.Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan senantiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan lingkungan yang mungkin membawa pengaruh buruk terhadap kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’

16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang bikin BETE, seperti menelefon kamu 100 kali sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira karena dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari memenuhi permintaan kamu walau sesulit apapun permintaan itu.

20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda yang berharga buatnya.

21. Dan jika kamu coba menjauhkan diri darinya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyadarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu karena sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, karena dia tidak mau kamu terbebani karenanya. saat kau pinta dia pergi, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, karena dia benar-benar mengerti apa itu cinta 

9 sebab hubungan tak mampu bertahan !!




1. Menipu
Menipu adalah "pembunuh" utama dalam sebuah perhubungan. Ia umpama ledakan gunung berapi yang meletus hebat. Ada yang menipu untuk "menyelamatkan" sebuah perhubungan, namun mereka tidak mahu hati pasangan terluka. Sesetengah orang tidak dapat menerima bahawa hati mereka telah dipermainkan.

2. Harapan / Kebebasan
Ada pasangan meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangannya malah mereka bergantung penuh kepada pasangan. Ada lelaki menyukai hal ini tetapi ada juga yang sebaliknya. Di sinilah timbulnya konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan. Ada pula lelaki yang inginkan kebebasan, tetapi dikongkong. Hal-hal beginilah membuatkan perhubungan tersekat.

3. Terlalu Memikirkan Aspek Perkahwinan
Perhubungan yang sihat biasanya berlangsung dalam suasana yang sangat harmonis. Ia perlu diisi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami. Bila semua ini ada barulah perhubungan boleh sampai ke peringkat serius. Tapi sesetengah wanita, yang baru saja berkenalan terus saja mengharap akan ia berakhir dengan perkahwinan. Mereka takut jika perhubungan dijalinkan hanya sia-sia sahaja. Jadi kalau timbulnya konflik ini, perhubungan boleh menjadi putus.

4. Mengungkit Hal Yang Lalu
Menjadi kepantangan bagi sesetengah orang untuk mengungkit hal-hal yang lepas. Apatah lagi jika mengungkit akan kekasih lama. Belajarlah dari kesilapan, jangan mengungkit kisah lalu kalau anda sayangkan perhubungan.

5. Berbeza Pendapat
Dalam menjalin sebuah perhubungan, perbezaan pendapat memang sering terjadi. Kita mempunyai idea yang berbeza dengan pasangan dan hal-hal inilah yang membuatkan pasangan sering berbalah. Ada yang mempunyai cita-cita tetapi tidak dapat ditunaikan hanya kerana pasangan tidak mengizinkan. Itu adalah antara perkara yang boleh membantutkan sesebuah perhubungan.

6. Status Yang Tinggi
Ada sesetengah pasangan sangat gembira dengan perhubungan yang dijalinkan. Mereka sangat bahagia namun ada sesetengahnya begitu mementingkan status diri. Mereka memilih pasangan yang dirasakan sangat sesuai dengan diri mereka.

7. Hal-hal Yang Menyakitkan Hati
Ada perkara yang dibuat oleh pasangan memang menyakitkan hati. Malah sanggup melakukan hal-hal bodoh semata-mata mahu menyakiti hati orang lain. Jadi kalau inilah yang terjadi, hubungan anda pasti tidak akan bertahan lama.

8. Kehidupan Yang Sangat Mendesak
Ada sesetengah pasangan memang suka menyusahkan pasangannya. Mereka sering memberikan masalah dengan membuat pelbagai perkara hingga ia menyakiti hati pasangan. Kehidupan yang sangat terdesak ini adakalanya membuatkan perhubungan tidak berlangsung dengan baik.

9. Kawan-kawan dan Keluarga
Tidak mustahil, kawan-kawan dan keluarga juga boleh membuatkan sebuah perhubungan menjadi tidak stabil. Pengaruh dari kawan-kawan dan keluarga boleh mempengaruhi keputusan. Jangan salah sangka, orang yang anda sayang pun boleh terlepas dari tangan jika keluarganya tidak menyukai anda.


Saturday, 11 June 2011

tanda lelaki sayang kita !!

     

apabila seseorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas,perubahan sikapnya dapat dilihiat dengan jelas.hati lelaki yang dianggap keras selama ini,tiba-tiba menjadi selembut kapas.Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai.Namun kaum wanita janglah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki mu itu.

Sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kamu dengan rela hati,nyata kamu tidak silap memilih teman hidup.Situasi ini terang-terangan sudah menjelaskan perkara sebenar.Dia bukanlah orang yang berdamping denganmu sekadar suka-suka ataupun untuk mengambil kesempatan,tetapi atas dasar cinta yang sebenar.Betapa beruntungnya kamu.

Selain itu,jika teman lelakimu sentiasa buat hatimu senang dan terhibut,itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu,.Sudah tentu dalam sesebuah hubungan kita inginkan sesuatu kenangan yang mansi untuk dikenang.Jadi tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya.Padanya,sudah menjadi tanggungjawapnya untuk membuatkan hati orang yang disayangi sentiasa senang dan terhibur.

Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat.Ingat,nasihat bermaksud mengingati.Dia akan sentiasa mengingati orang yang di sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebaranga masalah.Itu tandanya dia amat menyanyangi perhubungan di antara kamu.Jadi terbukalah mendengar nasihatnya.

Cemburu ! Satu sikap yang paling tidak disukai oleh kebanyakan insan yang bercinta,Namun jika diamati,cemburu sebenarnya tanda seseorang itu terlalu menyanyangi kamu dan tidak mahu hati kamu berubah.Bukan bermaksud dia ingin mengongkong kebebasanmu,tetapi dia cuba mengambil berat setiap apa yang dilakukan oleh kekasihnya pada setiap inci.JIka kamu setia padanya,tidak salhkan diacemburu asalkan tidak cemburu buta !

Kamu pasti pernah melalui situasi di mana teman lelakimu marah dan sentiasa curiga setiap kali kamu bercerita atau berjumpe mengeai lelaki lain di hadapannya,Jangan risau,bukan bermakna si dia ingin mengongkong perjalanan hidupmu,tetapi risau sekiranya kamu mula berpaling tadah apalagi setelah berjumpa dengan lelaki yang boleh menjadi pencabar terdekatnya.Ini tandanya cintanya begitu mendalam terhadap mu..

Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakan tidak diambil perhatian,,lebih-lebih lagi dari orang yang disayangi.Baginya kamu bersikap acuh tak acuh.Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap,tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setiap setiap apabila berdampingan dengan orang lain.Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.

Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecik semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu.Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih ahtinya melayannya lebih daripada orang lainyang pernah kamu sayang.Kalau di merajuk hati,sesekali cubalah untuk memujuknya.Jangan pula kamu sangka manjanya itu mngada-ada.Bukan senang lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada seorang lelaki yang berperwatakan manja.Hanya untuk orang yang disayangi sahaja.

Kamu hadai masalh dan orang pertama yang datang membantumu adlah teman lelakimu,Tnadanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawap untuk membantu.Si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan kamu senang dan tidak dibebani kerja ataupun masalh.Beruntungnya !
kamu memberitahunya yang kamu akan ke satu-satu tempat untuk satu jangka masa yang agak lama.Tiba-tiba dia jadi mengelabah dan tidak menentu.Itu tandanya si dia langsung tidak boleh berjauhan darimu dan kamu tidak perlu ragu lagi tentang kesetiannya

Sekiranya teman lelaki =mu sentiasa bertanyakan soalan yang sama,"you masih sayang i?".jangan anggap itu satu persoalan yang membosankanItu tandanya si sia tidak mahu kasih sayang kamu kepasanya menjadi luntur,Sebab itulah,kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiase mahu kamu ingat diri kamu sudah dimilik olehnya.

Sidia sanggup menitiskan air mata demi kekasihny,Bukan semua lelaki sanggup menitiskan aor mata hanya untuk sorang perempuan.Tidakah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggip menitiskan air mata demi kamu.Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.

Dan pengorbanan paling besar sekali gus menjelaskan lagi betapa si dia menyanyangi dirimu apabila teman lelakimu lebih mementingkan didi kamu berbanding dirinya,Apa sahaja yang dilakukan semata-mata untuk mu,Asalkan kamu sentiasa selesa dan berasa selamat setiap kalo bersama dirinya,Jadi,HARGAILAH lelaki dan terimalah mereka seadanya..Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI..

kesah hati perempuan pada seseorang !!


kadang dia sering menyembunyikan satu rasa yang sakit pada seseorang sehinggakan menitis airmatanya namun kita tidak melihat..kerana menangis dia dalam senyap..menangis dia dalam hatinya..deritanya sukar kita pahami kerana dia pandai memainkan watak lakonan menyembunyikan kesedihannya di sebalik yang terukir..

dan kadang bila kita mampu melihat air matanya yang mengalir..sungguh di kala itu amat perit derita yang di tanggungnya..dan seolah telah hilang satu kekuatan diri kerana terlalu menahan dari mengalirnya air mata itu..dan jika kita terus biarkan dia dalam kesedihan,mungkin dia melakukan perkara di luar kawal..bimbinglah dia..tenangkan lah hatinya..

disaat menitisnya air mata itu,jika kamu berpesan padanya dan berjanji takkan melukai lagi perasaan..dia akan menerima kata katamu itu sebagai pemangkin semangatnya yang membara..dan jika kamu nerpesan jangan menangis lagi dan akan menjaganya..lantas dia akan mengenggam erat tanganmu..di dalam hatinya di aberazam tidak akan melepaskan hingga akhir hayatnya..

dan kadang dia jarang menyatakan kata rindu,janganlah kamu berangkapan tiada langsung perasaan rindu itu pada kamu,,sengaja dia memberi ruang untuk kamu menyatakan terlebih dahulu kerana hatinya amat berbunga bunga jika seorang yang dia cintai mamberitahu sedang rindukannya..apabila perempuan kata rindu sama kamu,dia benar-benar maksudkannya,,apabila berjauhan,bayanganmuakan sentiasa bermain di mata..kadang dia tidak dapat melakukan kerja jerana amat merindui kamu,,

apabila dia berkata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,jangan percaya kata-katanya,kerana di ahanya mahu menguji kamu,dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya,,walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya..selagi dia dengan kamu,percayalah,walaupun perempuan menganggap masih lagi yang lebeyh baik di matanya tetapi di hatinya,kamu tetap yang terbaik..kerana kamulah dunianya selamanya..

kadang dia menjadi degil,dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi di mahu melihat sejauh mena lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya..percayalah ,hati perempuan sangat lembut..andai kena caranya,jangan terkejut kalo akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat..kata orang keras keras hati perempuan mampu cair dengan janji manis sang pemujanya,,

dan kadang dia berkata,"tolong tinggalkan saya !",dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya..dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.,,apabila dia kembali tenang,percayalah dia akan mencari anda semula..itu tandanya dia benar-benar menyintai anda..perempuan sukar untuk mengawal perasaan..dia terlalu emosional..tapi dialah yang palling menyanyangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri kamu..

itulah sedikit kisah hati perempuan pada seseorang..seseorang di sini bermaksud lelaki yang disayangi dan dicintainya..jika anda bukan lelaki tersebut,sejauh mana langkahmu pasti tiada hasilnya..kerana sekali oerempuan itu telah jatuh hati,amat susah untuk di melepaskan di dalam jiwanya..akan mengambil masa yang lama untuk pulih..

Friday, 10 June 2011

aku nak dy !!!!!!!

..sumpah ak ckp,ak windu kn dy,belaian dy,senyuman dy..ak windukan semua tu..ak da cube lupekan tp ak ta bleyh..ak terlalu sygkan dy..ak ta jemu tgk pic dy waloupun dy da tade haty nk tegur ak..ak bernasib baik koz dy ta remove or blog ak dari fb dy..hurm..kalo tak kempunan aa nk tgk pic dy hari2..bleyh jd giler..
..ak da penat mencube tok menyanyangi org lain spye ak bleyh lupekan dy...tp ta bleyh..syg uh ta pernah wujud pon bile ak kpel ngan org lain..tatao knp..ak kpel ngan org lain pon sbb cube tok menjauhkn diri ak dari dy,spy bleyh lupekan dy..tp sume tuk hampeh...ak tao ak da mmpermainkan perasaan haziq..tp ak dah gtao dy awl2 lg yg ak tanak truskan hbungan uh..ak terpakse..skunk baru ak sedar,..yg ak lebeyh selesa bersendirian..dari kpel ngan org lain..


..haziq :: zety mintak maap sgt2,zety da cube syg haziq tp zety ta bleyh...syg uh ta prnah dtg ziq..selame nie    zety just berpura2 jee..zety mintak maap sgt2..zety ta bleyh truskan hbungan kite..zety harap aziq phm..


..ak ta leyh hidup tanpe dy..sbb ak terlalu sygkan dy..bile dy tinggalkan ak..ak terase sunyi sgt2..tade org yg mghiburkan ak..tade org yg nk kaco ak pg2..windu sgt2..bnde ni kali ke-2 jd kt diri ak..iaitu...ditinggalkan tnpe berite pon..


..aaaarrrrrrrrrrrgggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!!!!! 


..aku nnnnaakkk dyyy !!!!!!!!!!

Thursday, 9 June 2011

i like my new hair cut !!




koleksi-koleksi saia~

..koleksi novel yg telah ak bace..hihi..start minat bace novel2 nie tyme skola menengah dulu..maklomlah budak baru nk naek..baru nk start cinta2..so kne lah amik tao..hihi..
..novel2 nie sume sebenarnye same jer pasal cinte..rebutan pkwe la..itu laa,ini laa..just jln cite je laen2..
..antara novel2 yg telah ak bace ::
1) selagi ada dia(aisya sofea)
2)lamaran hati(dyza ainun)
3)Ad+Iz (eury athena)
4)bini ak tomboy ker..??(arisa eriza)
5)seribu rindu untukmu (shahriah abdullah)
6)anugerah cinta(nurmi syakimi)


..yg ni lak koleksi komik ak..pon same gak..ak suke bace komik2 yg unsur2 cinta n romantik..rase best sgt mmbace nyer..ni baru skit..ade bnyk ag komik ak..tp kt umh sewa..kt sane ak selalu kongsi2 ngan mmbe housemate ak tok beli komik2 ni..kiteorg akn bergilir2 mmbelinye..ade aa dlm belas2 buah komik..
..kalo komik yg giler2 uh..hak kepunyaan adik ak..dy aa yg suke bace komik giler2..ak just tumpang bace jee..hihihi...

Wednesday, 8 June 2011

rambott baru..??

..rambut baru..?? no lar..just potong pendek saje..ak rimas ngan rambut ak tuh..yela..dah lar curl..berpintal2 lagi..rimas2...ngan cuace panas terik lg..adoii.....so ak deside potong pendek je..ade la boys style skit..teringin gak nk ade rambut lurus..tp dulu ak da pernah luruskan rambut ak..tyme uh masih skola ag..n rambut mmg panjang n tebal..wat rebonding mase raye..dpt la jugak merase ade rambut lurus..tp bende uh tahan setahun je..then rambut ak terus back to normal..curly2..nk wat cne..ciptaan tuhan..nenek pesan jgn wat rebonding ag..dy kate biakan rambut ak kerinting..huhuhu..terpakse la ikot kn...
..rambut da potong..walaupun ta style mcm rambut2 org len tp ak bersyukur n ak suke sgt..at least ak da ta rimas lagi..ak pon g kua g mne2 pkai tudung..lagi permudahkan ak laa...hihihi..





mY sayunk !!

  
..balik dari joging pagi td..
..busan2 pas tolong nnek masak..
..snap !! snap !! snap wit them..


..kembongkan pp sumeeee...


...mu lovely sayunk..
..dari dy kecik sampai besar ak jage..
.."aqIL Qayyum"

Monday, 6 June 2011

mY beLOveD FwenZ !!


..ida shahirah..




..anis faridah..



..nur izzaty..



..nieza..


..us..


..lulu..


..eima..


..zety,eima n nieza..


..zaty n zaty..


..lulu..


..us..


..us..


..us..

Lirik Lagu Kau Telah Pergi - Farahdhiya




..Mungkin aku yang salah..

..Ku tak mampu untuk menjaga cintamu..
..Hanya untuk diriku..
..Mungkin aku yang salah tak menjagamu..

..Memang aku tak mampu..
..Ku tak mampu untuk menjaga cintamu..
..Selalu untuk diriku..
..Memang aku yang salah buatmu terluka..

..Jujur ku katakan ku masih mencintaimu..
..Walaupun diriku selalu menyakitimu..
..Jujur aku masih ingin bersamamu..
..Walau dirimu kini bukan untukku lagi..
..Kau telah pergi..

..Kini kau telah terluka kau tak ingin lagi..
..Mencintaiku kerna ku menyakitimu..
..Kini kau bukan untuk diriku lagi..

..Jujur ku katakan ku masih mencintaimu..
..Walaupun diriku selalu menyakitimu..
..Jujur aku masih ingin bersamamu..
..Walau dirimu kini bukan untukku lagi..
..Kau telah pergi..

Sunday, 5 June 2011

dari haty





..dulu bila ak ttup,kunci hati ak,kau suh ak bkk hati ak tok ko..
..bila ak da bkk hati ak,pelan2 kau curik hati ak simpan kt hati kau..
.. n bila kau da curi haty ak..
..knp mesty kau permaenkan haty n perasaan ak tuh.??..
..kao tau tak haty n perasaan ak tu penting..
..bkn calang2 org yg dpt bkk pintu haty ak tu..
..hnye yg tertentu je..
..n org tu org yg btul2 sygkn ak.
...tp nmpknye ak da tersilap..
..kau bkn org tuh..
..sbb kau ta kmbali pd ak,sikit pon kau ta kesian pd ak..
..kau biaakan ak sendirian,merana..giler..semuanye ade..
..mane yg dulu kau kate kau syg kat ak cinta kt ak..
..ak ta nmpk semua tu..
..dan tah knp ak rse pelik sgt..
..knp kau ilangkn diri kau,
..,knp..??..
..ak ade wat silap..??..
..kau bgitahu..
..jgn senyap jee.
...dulu kau pon pnh wat silap,tp knp ak msih bole trime kau..??..
..sbb ak cinta kau,ak ta sggup berjauhan ngn kau,.
..selagi kau ta berkate2 n bgitau ape silap ak,selagi tu ak akn tetap cari kau..
..n selagi kau ta ungkap kate putus,selagi tuh hubungan kite masih ade..
..ingt syg,ak tetap tunggu kau..
..kalo kau rase ak btol n kau slh,kau cari ak..
..ak sentiase tunggu kau syg..
..i love you..